Monday, February 2, 2009

mari berparti hahaha

kini aku baru tersedar terjaga aku dari lamunan
setelah sekian lama hidup dalam kealpaan
kau lihatlah di sekeliling mu musibah apa yang berlaku
keamanan yang dilaungkan itu hanya omong belaka
jangan kau bermimpi ini suatu realiti harus kau terus mencari
bukan mainan di jiwa keilkhlasan itu penawar kehormatan yg abadi
kesesatan, kemusnahan itu yg mereka ciptakan kesombongan,keangkuhan itu yang mereka agung kan
ada mata kau lihat la
ada hati jangan dibenci
ada kasih juga rindu
emansipasi jiwa ini _song by R.O.B - emansipasi




bile dengar lagu ne buat aku terpikirknapa politik tu wujud?
knapa politik tu perlu ada rasuah?
knapa mahathir dulu bole jadi PM sampai beberapa dekad
knapa politik ne fames sangat kt tv sane takde mende laen kekat paper ngan tv plak satu alternatif utk menjatuhkan sesama sendirimungkin benar kata org sifat dengki ne mmg sifat yg mmg ada on every politician
bohong sana sini itu alasan itu alasan sampai naik muak aku nak dengarpada aku politik ne mmg suck la..sampai tua aku takkan undi sape2
pada aku politik ne bole pecah belah kan kaum malah adik bradik pon bole gaduh beb ...btol tak?
malam smlm aku ada baca buku yg di tulis oleh Hishamuddin Rais(the guy that know bout ape yg 6kotak haramjadah ape ntah slalu kecoh kat tv tu)that book banyak crite bout politik time era mahathir hingga skang ne serta bakal PM baru
mostly bad thing la n yang besh ayat dia sempoi gila...ada gak yg benar dalam mende dia tulis tu...pada aku (PM 4)dia mmg genius majukan negara n tang cover kelemahan dan mende2yang dia buat la tk kantoi plak kan hahahahathen (PM5) plak akan do sumthing bertentangan ngan PM lama btol tak? (kronisme).
tapi patner aku tu suke ngan mahathir but aku tak tau nak sapot sapesama je sampai kiamat pon hehahhaahapepon itu opinion aku ...korang cemana plak?

2 comments:

Basirah Borhanuddin. said...

politicians shud act maturely.
dorg patutnye tolong rakyat tp makin menyusahkan huhuu.
ouh, im abig fan of mahathir.
dia bagoss :D

axie said...

hi en.ery
muahaha ;D